Het is toch alweer een paar weken geleden dat ik de eerste twee afleveringen van de serie Genius: Picasso op National Geographic opgenomen had. Alleen, ik kom er niet toe om te gaan kijken. Antonio Banderas speelt de volwassen Pablo Picasso in deze dramaserie en hij lijkt nog op de kunstenaar ook. Dus wat let me? Oke. De recensies waren niet geweldig. Niet goed maar ook niet slecht. Maar ja, daar trek ik me doorgaans niet zo veel van aan. Als het maar een goed onderwerp is en mooi gemaakt, dan kijk ik wel. Dus? Tja. De poster vond ik wat potsierlijk! Zijn tien afleveringen te veel van het goede? Misschien wel. Of is het wellicht te wijten aan Jeroen Krabbé? Vorig jaar zond de AVROTROS de negendelige serie 'Krabbé zoekt Picasso' uit en Jeroen Krabbé vond van alles over het Spaanse genie en wij mochten meekijken. Prachtig. Eerlijk gezegd moest ik er wel op gewezen worden dat Krabbé een hele goede serie aan het maken was. Maar dat heb ik ingehaald. Misschien dat ik dan toch... of niet?