Museum Voorlinden in Wassenaar bestaat alweer bijna drie jaar en is een hit. Er komen jaarlijks zelfs 100.000 bezoekers meer dan verwacht. Maar niet iedereen gunt eigenaar Joop van Caldenborgh dit succes. Tenminste daar lijkt het op. Wat is er aan de hand? Van Caldenborgh is al te voortvarend geweest om een parkeerterrein voor 250 auto's aan te leggen zonder vergunning. Die werd wel verwacht maar was er nog niet. En zou ook nooit komen. Formeel gezien is Van Caldenborgh in overtreding. Dat moet aangepakt worden besloot de Wassenaarse politiek. Niet alle partijen zijn er blij mee. Maar het museum is toch gesommeerd om de parkeerplaats te sluiten. Over drie maanden moet de parkeerplaats zelfs weer in de oorspronkelijke staat zijn teruggebracht. Het betreft hier een natuurgebied volgens sommigen. Volgens mij was het een weiland. Zonder een parkeerterrein ontstaan gevaarlijke verkeerssituaties. Of moet het museum dan maar gelijk dicht? Wat laat de Wassenaarse politiek zich kennen als ontzettend kleinzielig! Wees toch blij met dit geweldige museum en bedenk iets creatiefs om het geschil op te lossen. Jaarlijks een gratis open dag voor alle Wassenaarders bijvoorbeeld.